Wednesday 8 November 2017

Islamsk Forex Trading Malaysia Bank


På XM tilbyr vi både Micro og Standard-kontoer som kan matche behovene til nybegynnere og erfarne forhandlere med fleksible handelsvilkår og utnytte opptil 888 1. Vi tilbyr et utvalg av over 60 valutapar og CFDer på edle metaller, energier, aksjeindekser og individuelle aksjer med de mest konkurransedyktige spreads og med ingen avslag på ordre og re-sitater utførelse av XM. Risk Warning Trading på marginprodukter innebærer et høyt nivå av risiko. Forex Islamic Accounts. Account Funksjoner i et blikk. Ingen rentebytteavgifter på overnatter posisjoner. Ikke spredt utvidelse. Ingen upfront provisjoner. Posisjoner kan holdes uten tidsbegrensning. Ingen re-sitater, ingen skjulte kostnader. Kjøl opptil 888 1.100 sanntids markedsutførelse. Sam handelsbetingelser som for vår handels konto types. Free og umiddelbar tilgang til alle trading plattformer.24 5 dedikert støtte fra din kundekonto manager. The XM forex islamske kontoer skiller seg sterkt fra de som vanligvis tilbys av andre forex meglere forskjellen ligger i n det faktum at i motsetning til de fleste forex-selskaper som erstatter tilleggsavgifter ved å utvide spredningen på islamske kontoer, pålegger XM ingen tilleggskostnader. For å overholde islamets religiøse lov, er det ikke tillatt for handelsmenn av islamsk tro å betale interesse. Men hvis Renteavgift overføres til en annen type avgift, det er i utgangspunktet fortsatt en avgift som dekker renten. Dette er også kjent ved navnet på swap-free i forklædning. XM er fast mot slike praksiser da den motsetter seg rettferdige og etiske handelsforhold. Legal er et handelsnavn for Trading Point Holdings Ltd, registreringsnummer HE 322690, 12 Richard Verengaria Street, Araouzos Castle Court, 3. etasje 3042 Limassol, Kypros, som helt eier Trading Point of Financial Instruments Ltd Kypros, registreringsnummer HE 251334, 12 Richard Verengaria Street, Araouzos Castle Court, 3. etasje, 3042 Limassol, Kypros. Dette nettstedet drives av Trading Point of Financial Instruments Ltd. Trading Point of Financial Instruments ts Ltd er regulert av Kypros Securities and Exchange Commission CySEC under lisensnummer 120 10, og registrert hos FCA FSA, Storbritannia, under referanse nr. 538324 Trading Point of Financial Instruments Ltd opererer i samsvar med Markets i Financial Instruments Directive MiFID of the European Union. Risk Advarsel Forex Trading innebærer betydelig risiko for din investerte kapital. Vennligst les og forsikre deg om at du fullt ut forstår vår risikoprisering. Restricted Regions Trading Point of Financial Instruments Ltd tilbyr ikke tjenester til borgere fra bestemte regioner, som for eksempel USA. Islamic Forex Brokers. Forex trading og sharia. Traditional Forex trading kan utgjøre problemer for religiøse overlevende muslimer fordi det ofte involverer interesse. Din Forex megler kan belaste deg hvis du låne for å åpne en posisjon. Og hvis du holder posisjonen åpen over natten, kan du står for å motta eller betale renter avhengig av rådende renter. Det er mulig å handle cu renter uten å pådra seg interesse 1 invester deg ikke mer enn du har råd til og 2 husk å lukke eventuelle åpne stillinger innen 17:00 New York-tid. Dette vil imidlertid sannsynligvis redusere hvor mye du har råd til å investere og kan ikke være et alternativ hvis 5 pm New York-tid 10:00 UTC GMT er midt på natten. Fordeler ved en islamsk megler. I stedet kan du åpne en konto hos en sharia-kompatibel megler Forex megler for å nyte rentefri løftestang og unngå interesse for rollovers. Interestfri løftestang Islamic Forex meglere vil gi rentefri løftestang Med andre ord kan du låne helt gratis. Ingen rullegangsrenter Med en islamsk Forex-konto vil dine åpne posisjoner bli stengt innen 17:00 New York-tid for å unngå rulleinteresse. Du kan dem re - åpne dem umiddelbart etter at noen meglere vil åpne dem for dine vegne gratis. Sist men ikke minst, bør megleren holde pengene du legger inn på en islamsk bankkonto igjen for å unngå renter. For eksempel har Plus500 inve store midler med den islamske banken av Storbritannia, Storbritannias første FSA-godkjente islamske bank. Hva er fangsten. Hvis du er en ikke-muslimsk tenkning for å åpne en islamsk konto, bare for å unngå interesse, tenk igjen. De fleste meglere vil be om at du gir bevis på din tro hvis du ber om en Sharia-kompatibel konto De kan lukke kontoen din helt og holdent hvis de har grunn til å tro at du prøver å spille systemet. Interessent betyr ikke at du vil være til en fordel, som noen meglere vil se for alternative inntektskilder hvis de ikke kan belaste renter. Dette er grunnen til at islamske regnskap kan ha marginalt større spredninger enn konvensjonelle kontoer. Andre meglere kan kreve høyere minimumsinnskudd. Men det er ikke alltid tilfellet Plus500 Metals tilbyr Forex og handelsvareregnskap i islamsk format uten ekstra kostnad Hva mer, kan du holde dine åpne stillinger over natten så lenge du vil uten å pådra seg interesse eller bytteavgift. Hvordan åpne en islamsk konto. r-sammenligningstabellen viser populære Forex-meglere med islamske kontoer. Noen meglere som HotForex har frittstående islamske kontoer, og i så fall påmelding er rett fram. Andre tilbyr alle sine kontoer i islamsk format. Med Plus500 Metals som registrerer seg til en Sharia-kompatibel konto, er det som enkelt som å teste en boks på søknadsskjemaet. Endelig kan andre som NordFX eller InstaForex konvertere en konvensjonell Forex-konto til en Sharia-kompatibel på forespørsel. Du må snakke med kontoadministratoren for å få det til å skje. Sammenhengende artikler. Fortell din venner om oss. Kehadiran antarabangsa memilih mana-mana bank yang anda suka.10 03 2017 Perubahan sementara dalad jadal perdagangan 2017 3 13 hingga 2017 03 24.09 03 2017 Menyambut 50 000 000 pesanan disalin di perkhidmatan Share4you.27 02 2017 24 5 Pasukan sokongan pelanggan Malaysia di perkhidmatan anda.16 02 2017 Perubahan ble vist den 20. februar.26 01 2017 CFD på indeksen ble kansellert til dagtid.24 01 2017 Forex4you mengucapkan kepada oga Semoga Selamat Tahun Baru Cina.20 01 2017 Sokongan Bahasa Melayu enn Bahasa Karajanar 07 00 ke 23 00.18 01 2017 Kemaskini untuk akaun sen pelayan baru enn meningkatkan maksimal untuk pesanan.13 01 2017 Perubahan jadual sesi perdagangan pada 16hb Januar 2017.23 12 2016 Selamat Hari Krismas dan Selamat Tahun Baru. Harian Video Forex. Untuk rakan niaga. Mengenai Syarikat. First Floor, Mandar House, Johnson s Ghut, PO Box 3257, Road Town, Tortola, De britiske jomfruøyene, menyen er tilgjengelig på Hubungi Kami. Forex4you Hak cipta 2007-2016.2007-2017, E-Global Trade Finance Group, Inc. E-Global Trade Finance Group, Inc. Adalah disahkan dan dikawal selia oleh FSC di bawah Akta Sekuriti dan Perniagaan Pelaburan, 2010 Lesen SIBA L 12 1027 Penyata Kewangan E-Global Trade Finance Group, Inc. er en ledende leverandør av KPMG BVI Limited, som er en av de ledende leverandørene av Forex Trading, og har hatt en langvarig risiko for å skaffe seg penger. Uansett hvor mye du har, kan du ikke vurdere hva du mener, men det kan du se på. Risikoen for risiko Risiko på grunn av at du ikke er i stand til å jobbe med USA, Storbritannia, og Storbritannia enn E-Global Trade Finance Group, Inc., BVI. Islamic Forex Trading. ISLAMIC FOREX TRADING.1 De grunnleggende valutakontrakter. Det er en generell konsensus blant islamske jurister på den oppfatning at valutaer i forskjellige land kan byttes på spot-basis med en hastighet som er forskjellig fra enhet, da valutaer fra forskjellige land er forskjellige enheter med forskjellige verdier eller egenverd, og kjøpekraft Det ser også ut til at det er en generell avtale blant flertallet av lærde om at valutaveksling i fremtiden ikke er tillatt, det vil si når rettighetene og forpliktelsene til begge parter er knyttet til en fremtidig dato. Det er imidlertid betydelig meningsforskjell blant jurister når rettighetene til en av partene, som er samme som motpartens plikt, er de ferred til en fremtidig date. To utdype, la oss vurdere eksemplet på to personer A og B som tilhører to forskjellige land, India og USA henholdsvis A har til hensikt å selge indiske rupees og kjøpe amerikanske dollar Den omvendte er sant for B Den rupee - dollarkursen avtalt er 1 20 og transaksjonen innebærer kjøp og salg av 50 Den første situasjonen er at A foretar en spotbetaling på Rs1000 til B og aksepterer betaling av 50 fra B Transaksjonen avgjøres på en punktsbasis fra begge ender Slike transaksjoner er gyldige og islamsk tillatt Det er ikke to meninger om det samme Den andre muligheten er at oppgjør av transaksjonen fra begge ender blir utsatt til en fremtidig dato, si etter seks måneder fra nå Dette innebærer at både A og B vil gjøre og akseptere utbetaling av Rs1000 eller 50 etter seks måneder Den overordnede oppfatningen er at en slik kontrakt ikke er islamisk tillatt. En minoritetsvisning anser det tillatt. Det tredje scenariet er at trans handlingen er delvis avgjort bare fra den ene enden For eksempel gjør A en betaling på Rs1000 nå til B i stedet for et løfte fra B om å betale 50 til ham etter seks måneder Alternativt aksepterer A 50 nå fra B og lover å betale Rs1000 til ham etter seks måneder Det er diametralt motsatte syn på tillatelsen av slike kontrakter som beløper seg til bai-salam i valutaer Formålet med dette papiret er å presentere en omfattende analyse av ulike argumenter som støtter og mot lovligheten av disse grunnleggende kontrakter som involverer valutaer Den første Kontraktsform som involverer utveksling av motverdier på spot-basis, er utenfor enhver form for kontrovers Tillatelse eller annet av den andre type kontrakt hvor levering av en av motverdiene er utsatt til en fremtidig dato, diskuteres generelt innenfor rammen av riba-forbud Følgelig diskuterer vi denne kontrakten i detalj i avsnitt 2 som omhandler spørsmålet om forbud mot riba Tillatelse av den tredje kontraktsformen i hvilken levering av begge motverdiene er utsatt, diskuteres generelt innenfor rammen for å redusere risiko og usikkerhet eller gharar involvert i slike kontrakter. Dette er derfor det sentrale temaet i avsnitt 3 som omhandler spørsmålet om gharar. Seksjon 4 forsøker et helhetlig syn av sharia handler om spørsmål som også den økonomiske betydningen av de grunnleggende formene for kontraktføring i valutamarkedet.2 Utstedelsen av Ribaforbudet. Divergensen av synspunkter1 om tillatelse eller på annen måte av valutakontrakter i valutaer kan spores primært til spørsmålet om Riba forbud. Behovet for å eliminere riba i alle former for valutakontrakter er av største betydning. Riba i sin sharia-kontekst er generelt definert2 som en ulovlig gevinst som er oppnådd av den kvantitative ulikheten i motverdiene i enhver transaksjon som har til hensikt å påvirke utvekslingen av to eller flere arter anwa, som tilhører samme slekt jins og styres av samme effektive årsak illa Riba er generelt klassifisert i riba al-fadl overskudd og riba al-nasia deferment som betegner en ulovlig fordel i form av overskytende eller utsatt henholdsvis Forbud mot den førstnevnte oppnås ved en bestemmelse om at utvekslingsraten mellom objektene er enhet og ingen gevinst er tillatt å enten parti Den sistnevnte typen riba er forbudt ved å unnlate utsatt oppgjør og sikre at transaksjonen avgjøres på stedet av begge parter. En annen form for riba kalles riba al-jahiliyya eller pre-islamsk riba som overflater når långiveren spør låntakeren på forfallstidspunktet dersom den sistnevnte ville avgjøre gjelden eller øke den samme økningen, ledsages av å belaste renter på beløpet som er opprinnelig lånt. Forbudet mot riba i veksling av valutaer tilhørende forskjellige land krever en prosess av analogi qiyas og i en slik øvelse som involverer analogi qiyas, effektiv årsak illa spiller en ekstremt viktig rolle Det er en vanlig effektiv årsak illa, som forbinder s gjenstand for analogi med emnet i utøvelse av analog begrunnelse Den hensiktsmessige effektive årsaken illa i tilfelle av valutakontrakter er forskjellig definert av de store skolene i Fiqh Denne forskjellen gjenspeiles i den analoge begrunnelsen for papirvalutaer som tilhører forskjellige land. Et spørsmål av betydelig betydning i prosessen med analog begrunnelse er knyttet til sammenligningen mellom papirvalutaer med gull og sølv. I de tidlige dagene av islam utførte gull og sølv alle funksjonene til penger thaman. Valutaene var laget av gull og sølv med en Kjente ekvivalente verdier av gull eller sølv som finnes i dem. Slike valutaer er beskrevet som thaman haqiqi eller naqdain i Fiqh-litteratur. Disse var universelt akseptable som hovedmiddel for utveksling, og utgjorde en stor del av transaksjoner. Mange andre varer, som forskjellige underordnede Metaller tjente også som bytte, men med begrenset akseptabelhet. Disse er beskrevet som falske i Fiqh-litteraturen. Disse kalles også thaman istalahi på grunn av at deres aksepterbarhet ikke stammer fra deres egenverd, men på grunn av status som samfunnet har gitt i løpet av en bestemt tidsperiode. De ovennevnte to former for valutaer er blitt behandlet svært forskjellig av tidlige islamske jurister fra standpunktet om tillatelse av kontrakter som involverer dem. Problemet som må løses, er om nåværende alderspapirvalutaer faller under den tidligere kategorien eller sistnevnte. En visning er at disse skal behandles på nivå med thaman haqiqi eller gull og sølv, da disse tjener som hovedformidler for utveksling og regningsenhet som sistnevnte. Derfor bør alle de sharia-relaterte normer og pålegg som gjelder for thaman haqiqi, også gjelde for papirvaluta Utveksling av thaman haqiqi er kjent som bai-sarf, og transaksjonene i papirvalutaer bør derfor reguleres av sharia-regler som er relevante for bai-sarf Th En motsatt oppfatning hevder at papirvalutaer skal behandles på en måte som ligner på falsk eller thaman istalahi på grunn av at deres pålydende er forskjellig fra deres egenverd. Deres akseptabilitet stammer fra deres juridiske status innen hjemlandet eller global økonomisk betydning som i tilfelle av amerikanske dollar, for eksempel.2 1 En syntese av alternative syn. 2 1 1 Analogisk begrunnelse Qiyas for Riba Forbud. Forbudet mot riba er basert på tradisjonen som den hellige profetens fred var på ham, sa: Selg gull for gull, sølv for sølv, hvete for hvete, bygg for bygg, dato for dato, salt for salt, i samme mengder på stedet og når varene er forskjellige, selg det som passer deg, men på stedet Således gjelder forbudet mot riba primært til de to edle metaller gull og sølv og fire andre varer hvete, bygg, datoer og salt Det gjelder også analogt qiyas til alle arter som styres av samme effektive årsak illa eller hvilken b Langt til noen av slektene til de seks gjenstandene som er sitert i tradisjonen. Det er imidlertid ingen generell avtale mellom de ulike skolene i Fiqh og til og med lærde som tilhører samme skole om definisjon og identifikasjon av effektiv årsak av riba. For den Hanafis, effektiv årsak av riba har to dimensjoner de utvekslede artiklene tilhører det samme slekt, har disse, har vektvazan eller målbarhet kiliyya. Hvis det i en gitt utveksling er begge elementene med effektiv årsak illa til stede, det vil si at de utvekslede motverdiene tilhører det samme slektet jins og er alle veierbare eller alle målbare, så ingen gevinst er tillatt, valutakursen må være lik enhet og utvekslingen må være på plass. I tilfelle av gull og sølv er de to elementene med effektiv årsak illa enhet av slektssprengninger og veierbarhet Dette er også Hanbali-visningen i henhold til en versjon3 En annen versjon ligner Shafii og Maliki-visningen, som omtalt nedenfor. Når gull er exch angitt for gull, eller sølv utveksles for sølv, er kun spottransaksjoner uten gevinst tillatt. Det er også mulig at i en gitt utveksling er en av de to elementene med effektiv årsak illa tilstede, og den andre er fraværende. For eksempel hvis utvekslede artikler er alle veierbare eller målbare, men tilhører forskjellige slektsprinser, eller hvis de utvekslede artiklene tilhører samme slekt, men ikke veierbare eller målbare, er utveksling med gevinst med en hastighet forskjellig fra enhet tillatt, men bytte må være på Således når gull byttes ut for sølv, kan prisen være forskjellig fra enhet, men ingen utsatt oppgjør er tillatt. Dersom ingen av de to elementene med effektiv årsak av riba er tilstede i en gitt bytte, vil ingen av påleggene for Riba forbud gjelder Utveksling kan foregå med eller uten gevinster og både på spot eller utsatt basis. Ved å ta i betraktning av utveksling med papirvalutaer som tilhører forskjellige land, forbud vil kreve et søk etter effektiv årsak illa Valutaer som tilhører forskjellige land, er tydelig forskjellige enheter, disse er lovlig betalingsmiddel innenfor bestemte geografiske grenser med forskjellig egenkapital eller kjøpekraft. Et stort flertall av lærde kan derfor med rette hevde at det ikke er slektssammenheng jins I tillegg er disse ikke vernebare eller målbare. Dette fører til en direkte konklusjon om at ingen av de to elementene med effektiv årsak til riba eksisterer i en slik utveksling. Derfor kan utvekslingen foregå uten forkastelse angående valutakursen og måten av oppgjøret Logikken som ligger til grunn for denne stillingen er ikke vanskelig å forstå. Den inneboende verdien av papirvalutaer som tilhører forskjellige land, er forskjellig, da disse har forskjellig kjøpekraft. I tillegg kan den indre verdien eller verdien av papirvalutaene ikke identifiseres eller vurderes i motsetning til gull og sølv som kan veies derfor heller ikke tilstedeværelsen av r iba al-fadl ved overflødig, eller riba al-nasia ved utsetting kan etableres. The Shafii School of Fiqh anser den effektive årsaken dårlig hvis gull og sølv er deres eiendom som valuta thamaniyya eller bytte, enhet av konto og lagring av verdi Dette er også Maliki-visningen Ifølge en versjon av denne visningen, selv om papir eller skinn er utvekslet og gitt status som valuta, gjelder alle regler som gjelder naqdain eller gull og sølv Søk etter dem Således, i henhold til denne versjonen, er utveksling av valutaer fra forskjellige land til en hastighet forskjellig fra enhet tillatt, men må avgjøres på stedet. En annen versjon av de to tankene ovenfor er at ovennevnte citerte effektive forårsaker illa av å være valuta thamaniyya er spesifikk for gull og sølv, og kan ikke generaliseres. Det vil si at et hvilket som helst annet objekt, hvis det brukes som et bytte, ikke kan inkluderes i sin kategori. I følge denne versjonen er Sh aria-pålegg for riba-forbud gjelder ikke for papirvalutaer Valutaer fra forskjellige land kan byttes med eller uten gevinst og både på spot eller utsatt basis. Forutsetninger for den tidligere versjonen angir tilfelle av veksling av papirvalutaer som tilhører samme land i forsvaret for deres versjon Konsensusuttalelsen av jurister i dette tilfellet er at en slik utveksling må være uten gevinster eller i en takt som er lik enhet og må avgjøres på stedet. Hva er begrunnelsen bak den ovennevnte avgjørelsen Hvis man vurderer Hanafi og den første versjonen av Hanbali-posisjonen, er i dette tilfellet bare en dimensjon av den effektive årsaken illa til stede, det vil si at de tilhører samme slektsslag. Men papirvalutaer er hverken veierbare eller målbare. Derfor ville Hanafi-loven tilsynelatende tillate utveksling av forskjellige mengder av samme valuta på spot-spot. Tilsvarende hvis den effektive årsaken til valutaen thamaniyya er spesifikk bare for gull og sil ver, så ville Shafii og Maliki-loven også tillate det samme unødvendig å si. Dette beløper tillater ribbasert lån og utlån. Dette viser at det er den første versjonen av Shafii og Maliki-tanken som ligger til grund for konsensusbeslutningen om forbud mot gevinst og utsatt oppgjør i tilfelle utveksling av valutaer som tilhører samme land Ifølge forutsetningene vil utvidelsen av denne logikken til utveksling av valutaer fra forskjellige land innebære at utveksling med gevinster eller i en rate som er forskjellig fra enhet er tillatt siden det ikke er noen enhet av jins , men bosetningen må være på plass.2 1 2 Sammenligning mellom valutaveksling og Bai-Sarf. Bai-sarf er definert i Fiqh-litteratur som en utveksling som involverer thaman haqiqi, definert som gull og sølv, som tjente som hovedformidlet av bytte ut for nesten alle store transaksjoner. Forutsetninger for at en valutautveksling fra forskjellige land er den samme som bai-sarf, hevder at i dagens alderspapir curren cies har effektivt og fullstendig erstattet gull og sølv som utvekslingsmiddel. I analogi bør utveksling som involverer slike valutaer styres av de samme sharia-regler og pålegg som bai-sarf. Det er også hevdet at hvis utsatt oppgjør av begge parter til kontrakt er tillatt, dette ville åpne mulighetene for riba-al nasia. Opponents of kategorisering av valutaveksling med bai-sarf imidlertid påpeke at utveksling av alle former for valuta thaman ikke kan betegnes som bai-sarf Ifølge denne oppfatningen bai - sark innebærer bytte av valutaer laget av gull og sølv thaman haqiqi eller naqdain alene og ikke av penger uttalt som sådan av de statlige myndighetene thaman istalahi Den nåværende aldersvaluta er eksempler på sistnevnte slag Disse lærde finner støtte i de skriftene som hevder at hvis Varer av utveksling er ikke gull eller sølv, selv om en av disse er gull eller sølv, kan ikke utvekslingen betegnes som bai-sarf. Nor ville stipula Forhold til bai-sarf gjelder for slike utvekslinger Ifølge Imam Sarakhsi4 når en enkelt kjøper falske eller mynt laget av uferdige metaller, for eksempel kobber thaman istalahi for dirhams thaman haqiqi og gjør en spotbetaling av sistnevnte, men selgeren gjør ikke har falsk i det øyeblikket, da slik utveksling er tillatt å ta i besittelse av varer som utveksles av begge parter, er ikke en forutsetning, mens i tilfelle av bai-sarf er det En rekke liknende referanser eksisterer som tyder på at jurister ikke klassifiserer en utveksling av falske thaman istalahi for en annen falsk thaman istalahi eller gull eller sølv thaman haqiqi, som bai-sarf. Hence, veksling av valutaer i to forskjellige land som bare kan kvalifisere som thaman istalahi kan ikke kategoriseres som bai-sarf heller kan begrensningen angående stedoppgjør pålegges slike transaksjoner Det skal bemerkes at definisjonen av bai-sarf er gitt Fiqh-litteratur og det er ikke nevnt det samme i det hellige tradisjoner Tradisjonene nevner om riba, og salg og kjøp av gull og sølv naqdain som kan være en viktig kilde til riba, er beskrevet som bai-sarf av de islamske juristene. Det skal også bemerkes at bai-sarf i Fiqh-litteratur innebærer utveksling av gull eller sølv bare om disse for øyeblikket blir brukt som bytte eller ikke. Utveksling med dinarer og gullpynt, både kvalitet og bai-sarf. Ulike jurister har forsøkt å klargjøre dette punktet og har definert sark som den utvekslingen der begge Utvekslede varer er i naturen av Thaman, ikke nødvendigvis Thaman seg selv. Selv når en av varene er bearbeidet sier gull, ornamenter, kalles en slik utveksling bai-sarf. Proponents at utsikten bør behandles på en lignende måte å bai-sarf også utlede støtte fra skrifter av fremtredende islamske jurister Ifølge Imam Ibn Taimiya alt som utfører funksjonene av utvekslingsmiddel, regningsenhet og butikk av v Alue kalles thaman, ikke nødvendigvis begrenset til gullsølv. Lignende referanser er tilgjengelige i Imam Ghazzali5s skrifter. Så langt som Imam Sarakhshis synspunkter angår utveksling med feil, ifølge dem, må noen ekstra poeng tas i betraktning i De første dagene av islam, dinarer og dirhamer laget av gull og sølv ble mest brukt som bytte i alle større transaksjoner. Kun de mindre ble avgjort med falske falser. Falsene hadde med andre ord ikke egenskapene til penger eller thamaniyya i sin helhet og ble knapt brukt som butikk av verdi eller regningsenhet og var mer i varens natur. Derfor var det ingen restriksjoner på kjøp av det samme for gull og sølv på utsatt basis. De dagens valutaene har alle funksjonene til Thaman og er ment å være bare thaman Utvekslingen som involverer valutaer fra forskjellige land, er den samme som bai-sarf med forskjell på jins og derfor vil utsatt oppgjør føre til riba al-nasia. Dr Moham ed Nejatullah Siddiqui illustrerer denne muligheten med et eksempel6 Han skriver På et gitt tidspunkt når markedsrenten mellom dollar og rupi er 1 20, dersom en individuell kjøp 50 med en rate på 1 22 oppgjør av hans forpliktelse i rupees utsatt til en fremtidig dato, så er det høyst sannsynlig at han faktisk låner Rs 1000 nå i stedet for et løfte om å tilbakebetale Rs 1100 på en bestemt senere dato. Siden kan han få Rs 1000 nå, utveksle 50 kjøpte på kreditt på stedet rate Sår kan derfor konverteres til rentebasert låneutlån.2 1 3 Definere Thamaniyya er nøkkelen. Det fremgår av ovenstående syntese av alternative syn at nøkkelproblemet synes å være en korrekt definisjon av thamaniyya. For eksempel et grunnleggende spørsmål som fører til divergerende stillinger om tillatelse, gjelder om thamaniyya er spesifikk for gull og sølv, eller kan knyttes til alt som utfører funksjonene til penger. Vi løfter noen problemer under hvilke det kan ta n i enhver øvelse ved omprøving av alternative stillinger. Det bør forstås at thamaniyya kanskje ikke er absolutt og kan variere i grader. Det er sant at papirvalutaer har fullstendig erstattet gull og sølv som bytte, regningsenhet og butikk av verdi I denne sammenheng kan papirvalutaer sies å ha thamaniyya. Dette gjelder imidlertid kun for innenlandske valutaer og kan ikke være sant for utenlandske valutaer. Med andre ord har indiske rupier bare thamaniyya innenfor de geografiske grensene til India, og har ikke noen aksepterbarhet i USA Disse kan ikke sies å besitte thamaniyya i USA, med mindre en amerikansk statsborger kan bruke indiske rupier som et utvekslingsmiddel eller en regningsenhet eller verdiskap. I de fleste tilfeller er en slik mulighet fjern Denne muligheten er også en funksjon av valutakursmekanismen på plass, for eksempel konvertibilitet av indiske rupier til amerikanske dollar, og om et fast eller flytende valutasystem er på plass. For eksempel, antatt fritt konvertibilitet av indiske rupier til amerikanske dollar og omvendt, og et fast valutakurssystem der rupee-dollarkursen ikke forventes å øke eller redusere i overskuelig fremtid, blir thamaniyya av rupi i USA betydelig forbedret. av Dr Nejatullah Siddiqui ser også ut til å være ganske robust under omstendighetene Tillatelse til å bytte ut rupees for dollar på utsatt basis fra den ene enden, selvfølgelig med en hastighet som er forskjellig fra spotrenten, som sannsynligvis forblir løst til datoen for oppgjøret ville være Et klart tilfelle av rentebasert låneopptak og utlån. Men hvis antakelsen om fast valutakurs er avslappet og det nåværende systemet med svingende og volatile valutakurser antas å være tilfelle, kan det påvises at tilfellet med riba al - nasia bryter ned Vi skriver om hans eksempel I et gitt øyeblikk når valutakursen mellom dollar og rupi er 1 20, dersom en person kjøper 50 etter kursen av 1 22 oppgjør av hans forpliktelse i rupees utsatt til en fremtidig dato, så er det høyst sannsynlig at han faktisk låner Rs 1000 nå i stedet for et løfte om å tilbakebetale Rs 1100 på en spesifisert senere dato. Siden kan han få Rs 1000 nå, bytte 50 kjøpt på kreditt til spotrente Dette ville være slik, bare hvis valutarisikoen er ikke-eksisterende valutakursen forblir på 1 20, eller bæres av selgeren av dollar kjøperen betaler i rupees og ikke i dollar hvis den førstnevnte er sant, da mottar selgeren av dollarutlåneren en forutbestemt avkastning på ti prosent når han konverterer Rs1100 mottatt på forfallstidspunktet til 55 ved en valutakurs på 1 20, men hvis sistnevnte er sant, så går det tilbake til selger eller utlåner er ikke forutbestemt Det trenger ikke engang å være positiv For eksempel, hvis dollarkursen øker til 1 25, så vil selgeren av dollar motta kun 44 Rs 1100 konvertert til dollar for hans investering på 50. Her to poeng er verdt å merke seg først, w høne en antar et fast valutakursregime, skillet mellom valutaene i forskjellige land blir fortynnet Situasjonen blir lik utveksling av pund med sterling valutaer som tilhører det samme landet til fast rente Andre, når man antar et volatilt valutakurssystem, så bare Som man kan visualisere utlån gjennom valutamarkedet som foreslås i eksemplet ovenfor, kan man også visualisere utlån gjennom et annet organisert marked som for varer eller aksjer Hvis man erstatter dollar for aksjer i eksempelet ovenfor, ville det lese som i et gitt tidspunkt når markedsprisen på aksje X er Rs 20, hvis en person kjøper 50 aksjer til Rs 22-oppgjøret av hans forpliktelse i rupees utsatt til en fremtidig dato, er det høyst sannsynlig at han faktisk er , låner Rs 1000 nå i stedet for et løfte om å tilbakebetale Rs 1100 på en spesifisert senere dato Siden kan han få Rs 1000 nå, bytte de 50 aksjene kjøpt på kreditt på nåværende pris I dette tilfellet, som i tidligere eksempel, kan retur til selger av aksjer være negativt dersom aksjekursen stiger til Rs 25 på oppgjørsdatoen. På samme måte som avkastning på aksjemarkedet eller råvaremarkedet er islamsk akseptabelt på grunn av prisrisiko, så er avkastningen i valutamarkedet på grunn av svingninger i valutakursene. En unik egenskap ved thaman haqiqi eller gull og sølv er at den inneboende verdien av valutaen er lik den pålydende verdien. Dermed er spørsmålet om forskjellige geografiske grenser der en gitt valuta, for eksempel dinar eller dirham sirkulerer, er helt irrelevant Gull er gull, enten i land A eller land B Således, når valuta i land A laget av gull utveksles for valuta i land B, også laget av gull , then any deviation of the exchange rate from unity or deferment of settlement by either party cannot be permitted as it would clearly involve riba al-fadl and also riba al-nasia However, when paper currencies of country A is exchanged for paper currency of country B, the case may be entirely different The price risk exchange rate risk , if positive, would eliminate any possibility of riba al-nasia in the exchange with deferred settlement However, if price risk exchange rate risk is zero, then such exchange could be a source of riba al-nasia if deferred settlement is permitted7.Another point that merits serious consideration is the possibility that certain currencies may possess thamaniyya, that is, used as a medium of exchange, unit of account, or store of value globally, within the domestic as well as foreign countries For instance, US dollar is legal tender within US it is also acceptable as a medium of exchange or unit of account for a large volume of transactions across the globe Thus, this specific currency may be said to possesses thamaniyya globally, in which case, jurists may impose the relevant injunctions on exchanges involving this specific currency to prevent riba al-nasia The f act is that when a currency possesses thamaniyya globally, then economic units using this global currency as the medium of exchange, unit of account or store of value may not be concerned about risk arising from volatility of inter-country exchange rates At the same time, it should be recognized that a large majority of currencies do not perform the functions of money except within their national boundaries where these are legal tender. Riba and risk cannot coexist in the same contract The former connotes a possibility of returns with zero risk and cannot be earned through a market with positive price risk As has been discussed above, the possibility of riba al-fadl or riba al-nasia may arise in exchange when gold or silver function as thaman or when the exchange involves paper currencies belonging to the same country or when the exchange involves currencies of different countries following a fixed exchange rate system The last possibility is perhaps unIslamic8 since price or exchange r ate of currencies should be allowed to fluctuate freely in line with changes in demand and supply and also because prices should reflect the intrinsic worth or purchasing power of currencies The foreign currency markets of today are characterised by volatile exchange rates The gains or losses made on any transaction in currencies of different countries, are justified by the risk borne by the parties to the contract.2 1 4 Possibility of Riba with Futures and Forwards. So far, we have discussed views on the permissibility of bai salam in currencies, that is, when the obligation of only one of the parties to the exchange is deferred What are the views of scholars on deferment of obligations of both parties Typical example of such contracts are forwards and futures9 According to a large majority of scholars, this is not permissible on various grounds, the most important being the element of risk and uncertainty gharar and the possibility of speculation of a kind which is not permissible Thi s is discussed in section 3 However, another ground for rejecting such contracts may be riba prohibition In the preceding paragraph we have discussed that bai salam in currencies with fluctuating exchange rates can not be used to earn riba because of the presence of currency risk It is possible to demonstrate that currency risk can be hedged or reduced to zero with another forward contract transacted simultaneously And once risk is eliminated, the gain clearly would be riba. We modify and rewrite the same example In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation in rupees deferred to a future date , and the seller of dollars also hedges his position by entering into a forward contract to sell Rs1100 to be received on the future date at a rate of 1 20, then it is highly probable that he is in fact, borrowing Rs 1000 now in lieu of a promise to repay Rs 1100 on a specifie d later date Since, he can obtain Rs 1000 now, exchanging the 50 dollars purchased on credit at spot rate The seller of the dollars lender receives a predetermined return of ten percent when he converts Rs1100 received on the maturity date into 55 dollars at an exchange rate of 1 20 for his investment of 50 dollars irrespective of the market rate of exchange prevailing on the date of maturity. Another simple possible way to earn riba may even involve a spot transaction and a simultaneous forward transaction For example, the individual in the above example purchases 50 on a spot basis at the rate of 1 20 and simultaneously enters into a forward contract with the same party to sell 50 at the rate of 1 21 after one month In effect this implies that he is lending Rs1000 now to the seller of dollars for one month and earns an interest of Rs50 he receives Rs1050 after one month This is a typical buy-back or repo repurchase transaction so common in conventional banking 10.3 The Issue of Freedo m from Gharar. Gharar, unlike riba, does not have a consensus definition In broad terms, it connotes risk and uncertainty It is useful to view gharar as a continuum of risk and uncertainty wherein the extreme point of zero risk is the only point that is well-defined Beyond this point, gharar becomes a variable and the gharar involved in a real life contract would lie somewhere on this continuum Beyond a point on this continuum, risk and uncertainty or gharar becomes unacceptable11 Jurists have attempted to identify such situations involving forbidden gharar A major factor that contributes to gharar is inadequate information jahl which increases uncertainty This is when the terms of exchange, such as, price, objects of exchange, time of settlement etc are not well-defined Gharar is also defined in terms of settlement risk or the uncertainty surrounding delivery of the exchanged articles. Islamic scholars have identified the conditions which make a contract uncertain to the extent that it is forbidden Each party to the contract must be clear as to the quantity, specification, price, time, and place of delivery of the contract A contract, say, to sell fish in the river involves uncertainty about the subject of exchange, about its delivery, and hence, not Islamically permissible The need to eliminate any element of uncertainty inherent in a contract is underscored by a number of traditions 12.An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic unit is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible.3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards. Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the third type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B commit to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date. Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts involving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a general agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the seller does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased. Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, i n general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of scholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the difference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviou sly is a zero-sum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and the game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood, a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of de fault by the loser and hence, gharar.3 3 Risk Management in Volatile Markets. Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their role as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such contracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month, in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate o f 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained. It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exporter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expec ting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 21 5 There would be an immediate cash inflow in Rs 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, if its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment required, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation.4 Summary Conclusion. Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be ta ken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibility of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero. It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants. At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihoo d, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unIslamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such speculation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end u se, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive. The second type of contracting with deferment of obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars have divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator from the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk. Notes References.1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views.2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p 16.3 Ibn Qudama, al-Mughni, vol 4, pp 5-9.4 Shams al Din al Sarakhsi, al-Mabsut, vol 14, pp 24-25.5 Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in 1991.6 Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in 1991.7 It is contended by some that the above example may be modified to show the possibility of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed d uring the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unIslamic.8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While price control and fixation is generally accepted as unIslamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices.9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The lat ter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller.10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars with the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible.11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditions of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty.12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty. Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for any thing must do so for a specified weight and for a definite time. It is reported on the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb.13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty. The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the principle of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One received a l arge or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance.14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you. Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff should not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies to all other things as well.15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase.16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.Send Your Comments to Dr Mohammed Obaidullah, Xavier Institute of Management, Bhubaneswar 751 013, India Mail to. Add this page to your favorite Social Bookmarking websites. Illegal Foreign Exchange Trading Scheme. Illegal Foreign Exchange Trading Scheme refer s to the buying or selling of foreign currency by an individual or company in Malaysia with any person who is not a licensed onshore bank or any person who has not obtained the approval of Bank Negara Malaysia under the Financial Services Act 2013 or Islamic Financial Services Act 2013.What are the characteristics. This scheme involves the act of buying or borrowing foreign currencies from or selling or lending foreign currencies to a non-licensed onshore bank. It can also be in the situation where the non-licensed onshore bank does an act that involves, is in association with, or is preparatory to, buying or borrowing foreign currencies from, or selling or lending foreign currencies to, any person outside Malaysia. Illegal operators usually operate on a small scale and claim they can provide remittance services efficiently, without the need for any documents or identification They rarely use documents to validate and verify the transactions By engaging in these transactions, customers ru n the risk of being cheated and their funds may never reach its intended destination. Illegal operators usually target job seekers by placing attractive advertisements to lure prospective employees to join the company, after which they use them to solicit for new investments Most often, employees will be encouraged to approach their direct family, relatives and friends before targeting members of the public. Illegal operators usually portray a professional and reputable image a high-tech office layout and advanced IT facilities, such as a LCD screens displaying movements in exchange rates to provide the impression that a legitimate and real business is being conducted These facilities are merely a false front. Investors can either trade using their trading accounts with the company or through dealers appointed by the company In some cases, investors are allowed to operate their accounts via the Internet. Investors are also required to sign a business contract which is normally entered betw een the investors and a principal company overseas. In most instances, the operators will inform the investors that they will have to send these contracts to its principal company overseas for signing However, such contracts are usually left unsigned. As such, in the event the investors are unhappy with future dealings and transactions, no action can be taken against the company as there is no binding contract between them. Investors will usually get high returns on their initial investments This will convince them to increase their investments in hopes of higher returns Eventually, they will end up losing everything when the illegal operators suddenly go missing. Investors who lose their money through purported volatility of exchange rate movements are informed by the illegal operators that they need to pay margin-call in order to recover their paper lose. The illegal operators may also encourage investors to increase their investment to try to recover their losses. How to Protect Yourself. Deal only with licensed onshore banks. Check with the relevant authorities before remitting investing depositing. Be extra careful with investments over the internet. Be sceptical of any investment opportunity that is not in writing and. In case an investment has been made, keep copies of all the investment and communications. Licensed onshore banks to conduct foreign currency trading in Malaysia are as follows. You can report directly to Bank Negara Malaysia via the following communication channels. Call 1-300-88-5465 1-300-88-LINK Fax 03-2174 1515 SMS to 15888 BNM TANYA your report query Email.

No comments:

Post a Comment